Деца воле да гурају играчке, да истражују колико ће који предмет да оде, који ће боље да се скотрља или откотрља. Имате могућност да спојите истраживачку методу и да притом укључите ово дечије интересовање, да се играју са рампама. Мисли се на дрвене троуглове са којих је могуће пустити играчку, лопту или други предмет и који ће се скотрљати по њој.
У мојој групи смо истражили рампе у научном центру, кроз експеримент у малим групама. Децу поделимо у групе око столова или на поду, сваку групу уз једну рампу, по једну корпу, ставио сам неколико предмета за децу које ће тестирати на тој рампи: неки који ће ићи низ рампу (које ће се котрљати) и неких који се неће котрљати:
диносауруси,
медведић,
шкољка,
дрвене коцке,
рак,
кликер,
правоугаоник - дрвена коцка,
округла дрвена коцка,
камион,
воз,
поклопци маркера и фломастера,
пластичне чип,
пластично Ускршње јаје,
камен,
поклопац од тегле,
медведић,
шкољка,
дрвене коцке,
рак,
кликер,
правоугаоник - дрвена коцка,
округла дрвена коцка,
камион,
воз,
поклопци маркера и фломастера,
пластичне чип,
пластично Ускршње јаје,
камен,
поклопац од тегле,
Оно што можете нађи. Занимљиво је да деца нису сигурна који ће предмет да се котрља а који неће. Једно дете је рекло да се поклопац
неће спусти, јер су га положили на рампи, док су остала деца открила како да га спусте. Затим, једна група деце чак је приморала неке објекте да се скотрљају низ рампу притиском, гурањем својим рукама или су их покренули вибрацијом удараца по столу (прилично паметно решење овог проблема). Можете сваком детету дати лист да нацртају објекте који се котрљају са рампе или оне који се неће скотрљати. Увек ће бити дете које ће желети да нацрта оно што је запазило, а биће и оних који ће тражити да им кажете готово решење. Само слежите раменима и кажите "провери сам, како можеш и умеш".
Када
радите ову активност, будите сигурни да су предмети једноставни за цртање, на пример, камен, мермер, јаје, блок, итд (узгред, најбоље је папир поделити линијом на два дела, тако да могу да упореде и искоментаришу како се који предмети понашају.
Нема коментара:
Постави коментар
Предложите, критикујте, сваки коментај је важан...Хвала вам