Писање припреме је нешто што вам треба помоћи да би боље реализовали час. Уколико желите да вам она буде корисна и добра смерница требате планирати реалне и изводљиве ситуације. Употребите онај материјал који вам је доступан и имајте на уму услове школе у којој радите.
Пре него што приступите припремању часа требате познавати следеће:
1) Наставни план и програм за разред којем предајете
2) Очекивани исход часа – оно што желите да постигнете на часу, знања која желите да на крају часа ученици усвоје
3) Наставну јединицу – тему дана
4) Групу ученика којој предајете – који је узраст ученика, којем разреду припадају, колика је то група ђака, каква је сарадња са њима, да ли је то група ученика у којој има више или мање одличних ученика
5) Уџбеник на основу којег се реализује настава
6) Временску динамику часа
Након што све наведено помало истражите приступите писању припреме. Имајући на уму циљеве часа испланирајте припрему прво у краћим тезама које треба да обухватају увод, главни део и завршни део часа. Ово можете урадити уз помоћ уџбеника који обрађује тему која је предвиђена да се обради на том часу. Такође, потребно је одредити само оквирно време реализовања заданих теза.
Уводни део часа треба да буде што интересантнији. Нека краћа активност која ће заинтересовати ученике да би приступили часу са што више могуће пажње. Међутим, ово треба да буде у вези циља часа који теба да истакнете ђацима. Уколико је то старија група ђака уводни део може бити краћи преглед свега онога што ћете радити на часу. Ако је у питању млађа група онда почетак можете да одредите са пар загонетки, ребуса, а могуће је извести и краћи игроказ са реквизитима који ће увести ученике у задану тему.
Главни део озбиљније и конретно приступа заданој теми. Активности распоредите по корацима по којима ћете приближити и објаснити ученицима лекцију. Можете постављати питања, задатке, вјежбе, илустрације, дискусије на задану тему. Директно навести ученике како да науче задану лекцију, тражити од њих да препознају нешто са чим су се већ претходно упознати да би повезали наставне садржаје. Све ово ученици требају да решавати уз вашу помоћ.
Завршни део је већином преглед, закључивање онога што се научило на часу и задавање домаћих задатака, кратка провера знања или упућивање у следећи час. Углавном повезивање свега наученог на часу у једну комплетну целину.
Напишите укратко конкретне циљеве и очекиване исходе, облик часа, наставни материјал, литературу и методе којима ћете све то остварити. На крају припреме оставите простор где ћете исписати своје коментаре о успешности часа. Сваки пут учите на својим успесима или грешкама. Трудите се да вам припрема буде корисна а не пуко пискарање на папиру. Одрадите час према плану али увек имајте на уму да се нећете увек моћи држати плана у потпуности.
Напишите укратко конкретне циљеве и очекиване исходе, облик часа, наставни материјал, литературу и методе којима ћете све то остварити. На крају припреме оставите простор где ћете исписати своје коментаре о успешности часа. Сваки пут учите на својим успесима или грешкама. Трудите се да вам припрема буде корисна а не пуко пискарање на папиру. Одрадите час према плану али увек имајте на уму да се нећете увек моћи држати плана у потпуности.
Нема коментара:
Постави коментар
Предложите, критикујте, сваки коментај је важан...Хвала вам