четвртак, 22. август 2013.

I. Програм увођења у посао наставника, васпитача и стручног сарадника‎ > ‎ 2. Васпитач у дечијем вртићу

1. Планирање, програмирање, остваривање и вредновање образовно-васпитног рада

  • познаје структуру програма васпитног и васпитно-образованог рада;
  • разуме улогу образовних садржаја у остваривању циљева и задатака васпитања и образовања;
  • разуме повезаност између циљева, задатака, садржаја, метода и облика рада;
  • разуме интердисциплинарну природу образовних садржаја;
  • користи дидактичке и методичке принципе успешног планирања васпитног и васпитно-образованог рада;
  • планира васпитно-образовни рад у складу са развојним нивоом васпитне групе
  • познаје могућности и ограничења различитих типова активности;
  • планира разноврсне типове активности;
  • зна да повезује различите методе и облике рада у процесу учења;
  • зна да креира подстицајну средину за учење и развој деце;
  • бира садржаје, методе, облике и технике рада у складу са условима у којима ради;
  • подстиче изградњу заједништва у васпитној групи;
  • зна да прилагођава захтеве развојним нивоима деце и стиловима учења деце;
  • примењује индивидуални приступ деци у процесу васпитно-образовног рада;
  • разуме улогу дечијих радова у васпитно-образовном процесу;
  • познаје критеријуме дечије литературе и дидактичких средстава за остваривање васпитно-образовног рада;
  • помаже деци у налажењу и избору материјала за различите активности;
  • користи разноврсна дидактичка средства и различиту литературу;
  • познаје различите начине остваривања слободних активности и других облика рада да децом;
  • користи истраживачки приступ у васпитно-образовном процесу;
  • анализира сопствени васпитно-образовном рад;

2. Праћење развоја и постигнућа детета

  • разуме како се деца развијају и како уче;
  • познаје различите начине вредновања постигнућа детета;
  • зна да прати и вреднује постигнућа деце у процесу учења;
  • прати индивидуални развој и напредовање детета и развој групе у целини;
  • разуме вредновање постигнућа у функцији подршке напредовању детета;
  • подржава иницијативу деце, мотивацију за рад и спонтано стваралачко изражавање;
  • поштује принципе редовности у давању повратних информација о оствареним резултатима;
  • уважава личност детета у давању повратних информација о оствареним резултатима;
  • помаже детету да препозна своје потребе и емоције и изрази их на одговарајући начин;
  • познаје начине и технике подстицања процеса самовредновања;
  • зна да ствара атмосферу поштовања различитости;
  • уважава иницијативу и слободу исказивања мисли, ставова и уверења код детета;
  • развија навику за пажљивим руковањем дидактичким материјалима код деце;

3. Сарадња са колегама, породицом и локалном заједницом

  • гради атмосферу међусобног поверења са свим учесницима у васпитно-образовном процесу;
  • познаје и примењује принципе успешне комуникације са свим учесницима у васпитно-образовном процесу;
  • разуме важност неговања партнерског односа са породицом детета;
  • примењује индивидуални и групни саветодавни рад са родитељима;
  • поштује принцип приватности у сарадњи са породицом и колегама;
  • поштује личност родитеља приликом давања повратних информација;
  • размењује информације о детету са родитељима поштујући принцип редовности;
  • познаје различите облике сарадње са породицом ради обезбеђивања подршке развоју детета;
  • одржава добре професионалне односе са колегама;
  • разуме важност тимског рада у установи;
  • размењује запажања и искуства са колегама;
  • познаје различите облике сарадње са локалном заједницом у циљу остваривања васпитно-образовних циљева и задатака;
  • сарађује у организовању различитих облика представљања дечјег стваралаштва;
  • разуме важност сарадње са стручним институцијама;

4. Рад са децом са сметњама у развоју

  • разуме значај утицаја вршњака и средине на развој и образовање деце са сметњама у развоју;
  • разуме значај стварања атмосфере поштовања различитости;
  • познаје начине укључивања деце са сметњама у развоју у васпитно-образовном процесу;
  • зна да организује активности за укључивање ученика са сметњама у развоју у образовно-васпитни рад;
  • разуме значај принципа индивидуализације процеса учења деце са сметњама у развоју;
  • познаје важност праћења, индивидуалног напредовања и постигнућа деце са сметњама у развоју;
  • разуме значај обезбеђивања одговарајуће физичке средине за адекватно укључивање деце са сметњама у развоју у васпитно-образовни процес;

5. Професионални развој

  • познаје значај континуираног професионалног развоја;
  • упознат је са различитим облицима и начинима стручног усавршавања;
  • разуме начине и технике планирања стручног усавршавања;
  • познаје структуру стручних тела на нивоу установе;
  • познаје елементе за планирање сопственог стручног усавршавања;
  • учествује у разним облицима стручног усавршавања;
  • прати развој савремене литературе и образовне технологије;

6. Документација

  • зна прописе из области образовања и васпитања;
  • познаје права и дужности на радном месту;
  • упознат је са документацијом на нивоу установе;
  • разуме сврху педагошке документације;
  • зна да води прописану и потребну документацију;
  • чува поверљиве податке о детету/ученику и његовој породици;
  • води евиденцију о учешћу у разним облицима стручног усавршавања;

Нема коментара:

Постави коментар

Предложите, критикујте, сваки коментај је важан...Хвала вам