Деца су способна за више него што родитељи мисле. Ако могу савладати игру на рачунару, онда знају и да укључе веш машину, истиче Elizabeth Pantley, ауторка бројних књига о васпитању деце. Редовно извршавање задатака учи их одговорном приступању свим обвезама, укључујући и школским. Почните с једним задатком.
Детету задајте један задатак који ће извршавати на недељном нивоу. На пример, нека суботом обрише прашину у својој соби. С временом повећавајте количину задатака тако да дете научи да извршава обвезе и развије радне навике. У сваком радном дану треба одредити време за учење и писање задатака, које се преласком у виши разред повећава. Кад детету радни ритам постане навика, школске задатке извршаваће са успехом.
Да бисте одредили право време, пратите кад је мозак вашег малишана најспремнији за учење. То не мора нужно да буде одмах после школе. Нека деца боље уче после јела, а друга се пре писања задатка воле да се играју. Истраживања су показала да физичка активност може помоћи у стимулисању дететове концентрације и когнитивних функција. Стога не форсирајте да непрекидно седи за радним столом све док не заврши све задатке.
Чак и више него вама на послу, школарцу који је активан и пун енергије треба пауза. Стога у време одређеном за учење и писање задатака одредите мање ставке у којима ће дете појести воће, поиграти се с љубимцем или десет минута прошетати. Потрудите се да учење буде што забавније, набавите мозгалице, судоку, пузле и повежите градиво с примерима из стварног живота.
Детету задајте један задатак који ће извршавати на недељном нивоу. На пример, нека суботом обрише прашину у својој соби. С временом повећавајте количину задатака тако да дете научи да извршава обвезе и развије радне навике. У сваком радном дану треба одредити време за учење и писање задатака, које се преласком у виши разред повећава. Кад детету радни ритам постане навика, школске задатке извршаваће са успехом.
Да бисте одредили право време, пратите кад је мозак вашег малишана најспремнији за учење. То не мора нужно да буде одмах после школе. Нека деца боље уче после јела, а друга се пре писања задатка воле да се играју. Истраживања су показала да физичка активност може помоћи у стимулисању дететове концентрације и когнитивних функција. Стога не форсирајте да непрекидно седи за радним столом све док не заврши све задатке.
Чак и више него вама на послу, школарцу који је активан и пун енергије треба пауза. Стога у време одређеном за учење и писање задатака одредите мање ставке у којима ће дете појести воће, поиграти се с љубимцем или десет минута прошетати. Потрудите се да учење буде што забавније, набавите мозгалице, судоку, пузле и повежите градиво с примерима из стварног живота.
Попис подсећа, али и држи дете мотивисаним
Помозите детету да направи дневни план рада и запише обвезе за тај дан. Тако ће, прецртавањем обављених задатака, лакше пратити како напредује, што ће га мотивисати да настави с радом. Растеретите дете да има више времена за задатке. Ако дете после школе иде на спортске тренинге, сате плеса и клавира, неће се моћи носити с мноштвом обвеза. Пустите га да само одабере које ће остати, а које не.
Домаћи задатак је прилика да будете ближи са дететом
Учење и писање задатака прилика су да се запослени родитељи после повратка с посла друже с дететом. Али, будите опрезни и не решавајте проблеме детета. Школарцу треба смернице и помоћ да дође до правих одговора, а не готова решења. Такође, ако су му потребне инструкције из, на пример, математике, боље је то препустити некоме изван породице јер ће бити објективнији а детету ће боље показати како се раде задаци.
Похвала "Ти си тако паметан" може бити опасна за дете
Како бисте код детета развили радне навике, будите опрезни с похвалама попут: “Ти си јако паметно и надарено дете” јер могу донети више штете него користи, упозоравају психолози. Родитељи који претерано хвале дете како би му подигли самопоштовање несвесно уништавају његову мотивацију за рад.
Преузето са: http://www.24sata.hr
Нема коментара:
Постави коментар
Предложите, критикујте, сваки коментај је важан...Хвала вам