уторак, 15. октобар 2013.

Свети Сава и властелин



Свети Саво путујући по свијету дође пред једну цркву, те стане од човјека до човјека у име божје молити, да му што удијеле. Који људи бијаху побожни, даваху му. Светац дође тако пред једног властелина, те и њега стане молити, да. му што удијели. Властелин бијаше неваљала срца, те ће му рећи: "Вуци се одавде, не даду ми се таки с миром ни Богу молити. Ако ти што фали, кући ми дођи!" 
Послије свете службе властелин узјаше на коња, те са слугама оде кући. Светац узастопце пође за њим. Кад дође властелиновој кући, опет стане молити да му што удијели. Властелин разјарен зграби батину да свеца удари, али Бог нареди, те му се рука згрчи и у њој батина остаде. Светац видећи шта властелин хоће, пође не обазирући се, а властелин за њим пошаље своје слуге, да га моле да се врати, обећавајући му небројено благо. Светац се врати у двор властелину. Властелин клекну пред њега говорећи: "Опрости ми угодниче божји, што сам те увриједио, и моли се Богу, да ми се рука исправи, даћу ти небројено благо!" Светац му рече: "Ја ти блага не желим, а ако ћеш према сиротињи од сада бити добар, рука ће се твоја исправити." Властелин се од срца покаја и обећа, да ће охолу своју нарав промјенити и за сиротињу бити бољи. Чим је то изговорио, Бог нареди, те му се рука исправи. Од то доба властелин је за сиротињу био добар и у томе се гријеху поправио.

Нема коментара:

Постави коментар

Предложите, критикујте, сваки коментај је важан...Хвала вам