уторак, 8. октобар 2013.

Тужакање



Долази Јана љутита код млађег брата.
ЈАНА: И?
МИЛАН: Шта?
ЈАНА: Где је моја лутка што сам је добила за Нову годину?
МИЛАН: Отишла је код доктора!
ЈАНА: Опет си јој откинуо главу.
МИЛАН: Само ногу, па сам је закопао у земљу да опет нарасте!
ЈАНА: Е сад је више доста! Рећи ћу те мами и тати!
Јана утрчава бесно у дневну собу код мајке и оца. Отац и мајка читају, не обраћају пажњу. Јана је бесно прекрстила руке и чека да је неко примети куцкајући ногом у нервозном ритму. После кратке паузе отац проговори.
ОТАЦ: Шта је сад било Јано?!
ЈАНА (једва дочекавши): Милан је опет закопао моју лутку у земљу.
ОТАЦ: Нема везе, купићу ти другу лутку!
МАЈКА: Како закопао?
ЈАНА: Откинуо јој је главу и закопао у земљу да јој нарасте!
МАЈКА: Мића се само играо, видео је да све расте из земље!
ЈАНА: Моја лутка неће израсти с главом! То је требало да му већ једном објасните!
ОТАЦ: Купићу ти другу лутку!
ЈАНА: Али ја нећу другу лутку!
ОТАЦ: Онда ћу да ископам стару и залепити јој главу.
ЈАНА: Не треба ми друга лутка, хоћу да Милан престане да ми баца лутке.
МАЈКА: Али Милан је још мали.
ЈАНА: И ја сам мала, и доста ми је да више то да трпим.
МАЈКА: А шта трпиш?
ЈАНА: Баца ми лутке, једе ми чоколаде, цепа ми хаљине.
МАЈКА: Није намерно!
ЈАНА: Није намерно? Није намерно? Како то може ненамерно да се поједе чоколада!
МАЈКА: Нисам мислила тако!
ЈАНА: Није намерно, а што је јуче комшиницу пљувао са терасе!
ОТАЦ: Шта је радио?
ЈАНА (ликујући): И бацао је на њу земљу из саксија!
ОТАЦ (скидајући каиш): Е сад га је стварно претерао...
ЈАНА (схвативши да ипак није хтела да га тужи толико да бимдобио батина повлачи се): Ништа, ништа, није радио.
ОТАЦ: Кога је пљувао?
ЈАНА: Ма није пљувао, само је случајно, играо се!
МАЈКА: Видиш да није, Милутине, остави тај каиш, Јана измишља, како може он мали да пљује?
ЈАНА (цепти од беса на ивици плача): Ја не измишљам, стално му повлађујете, е сад је доста. И да знате, није мали! Пљувао је, и бацао је земљу на њу, и јуче је просуо ручак у клозетску шољу, и ударио је Марка у обданишту и...
МАЈКА: Наш мали, Мића!
ЈАНА: Наш мали, Мића!
ОТАЦ: Е сад ћемо да видимо.
Отац одлази дозивајући Мићу. Мајка гледа уплашено за мужем, па у Јану, мало бесно, па оде за оцем.
МАЈКА: Милутине, чекај, па то је све случајно, немој много да га казниш.
Јана остаје сама на сцени. Обрише сузе, затим кроз осмех проговори, вадећи лутку без главе.
ЈАНА (гледајући лутку и милијући је): Е сад сам вас све осветила.
Златко Грушановић

Нема коментара:

Постави коментар

Предложите, критикујте, сваки коментај је важан...Хвала вам