четвртак, 25. јул 2013.

Kсилофон у предшколској групи

Волeо бих да прикупим и имам све врсте музичких инструмената, макар оних дечијих, и нашао сам дивне мале ксилофон (и триангле) по продавницама јефтине робе... Деци сам показао ксилофоне током наших јутарњих активности.
Свако дете је имало свој ксилофон да истражује, и почели смо играјући се заједно ксилофонима:
  • Ја бих рекао једну боју и сва деца би пронашли ту боју и нека деца би додирнула ту боју на својим ксилофонима, а она храбрија би ударала  док не бих рекао неку нову боју,
  • Онда смо "одсвирали" неколико једноставних мелодија на нашим ксилофонима заједно, на пример "...три пута плава, једном жутаи, једном црвена."   
Деца су имала много могућности да истражују ксилофоне самостално током недеље.
Да би се дечије искуство проширило истражили смо на малим и већим ксилофонима. То је процес који сам често користио током година и увек је пун погодак. Обично почињао сам са пет стаклених тегли и водом. Разговарали смо о томе како свака тегла треба да има другачију количину воде у њима, тако да када се куцну са стране, свака од њих има другачији звук. Деца су се смењивали додавањем и одузимањем воде из тегле.
Деца су гледали да помогну једни другима у процени колико воде треба додати на сваку теглу, тако да права количина воде у теглама и није била. Ако је изгледало да има превише воде или недовољно, вода се додавала и одузимала из тегли, деца би коментарисала и говорила да и други знају.
Када смо били задовољни да свака тегла имао другачију количину воде, изабра ли би једно дете да сваку теглу удари штапићем  тако да су могли да чују различите звукове. Како су сва деца то пробала и чула, разговарали смо о томе како свака тегла звучао другачије. Користили смо речи као што су  "...више, ниже, више и мање, горе и доле".
Постоји могућност да се у теглама дода и прехрамбене боје тако да буде "шарено" и занимљиво деци, али у почетку деци ипак дајем тегле и морам да кажем да су деца апсолутно волела процес постављања посуде напољу, волела су да их сама напуне са водом, а затим и да их куцкају (и без боје) тако да у почетку чују и осете разлике у звуковим. У каснијим активностима додаћу и прехрамбену боју и тако уједначити звук тегле и звук који даје плочица исте боје на ксилофону. Боја ми служи само као веза између звукова које добијамо из тегле и ксилофон плочица.
Колико је деци било интересантно да куцкају по тим теглама, да одваде воду и провере  звук у тегли која сада има другу количину воде у себи, па поново долију воде у тегли... упоређивали су звукове из исте тегле.

Нема коментара:

Постави коментар

Предложите, критикујте, сваки коментај је важан...Хвала вам