МУЗИЧКО

Утицај музике на развој детета

Музика помаже деци да се развију, да схвате свет који их окружује, али и да искажу своја лична искуства. Пошто је музика интегрални део кулутуре, детету је лакше да уз њену помоћу разуме себе и свој однос са другима, као и да успостави везу између дома, школе и околине.
Музика се најчешће везује за уживање и задовољство. Међутим, њена едукативна улога је веома значајна, с обзиром да подстицајно делује на свеукупан развој детета. Најновија истраживања то потврђују и истичу њен свепрожимајући карактер. Научници су открили да су структуре, које чине музику, идентичне оним на основу којих функционише људски мозак. Даље студије су доказале да се човек рађа са урођеном музикалношћу и да музика утиче на наше мишљење и понашање. Највећу моћ музика показује у свом утицају на процес учења, развој мозга и организационих особина, као и на целокупни нервни систем. У исто време, музиком се исказује наша емоционална природа. У сваком случају, она има есенцијални значај за човеков живот, јер има ту моћ да другима представи ко смо ми, у ствари.
цео текст>>>

Слушајмо музику...али активно

Активно или пасивно слушање музике није исто. У чему је разлика, питате се? У томе да ли док слушате музику радите још нешто – возите ауто, причате са децом на задњем седишту и размишљате како да избегнете саобраћајну гужву, или сте потпуно усресређени само и искључиво на то што слушате. Каква је разлика? Огромна!
Као што је то за Вас огромна разлика, тако је и деци. Стога, ево на шта музички педагози мисле када кажу да деца треба активно да слушају музику...

Сузуку метода

“Музички таленат је способност која се може развити. Свако дете може развити вештину музицирања ако се подучава на прави начин, баш као што развија и способност да говори матерњи језик. Потенцијал сваког детета је неограничен”
Овако је размишљао познати  јапански виолиниста и педагог Шиничи Сузуки, који је развио потпуно нов приступ музичком образовању деце.
прочитај цео текст>>>

"Химна Светом Сави"

Ускликнимо с љубављу
Светитељу Сави
Српске цркве и сколе -
Светитељској глави.
Тамо венци, тамо слава,
Где нас српски пастир Сава.
Појте му Срби,
Песму и утројте!

Химна светом Сави какву данас познајемо, једна је од најомиљенијих црквено-народних песама код нас. Иако је садржина текста ове свечане песме временом добијала различите облике, неколико основних стихова познато је свуда где живе Срби. Јован Ђорђевић, професор, драматург, лексикограф, уредник „Летописа Матице српске”, писац текста српске химне „Боже правде”, тврдио је да је Светосавска химна први пут певана, у шест строфа, у Сегедину 1839. године, највише заслугом Павла Стаматовића, сегединског проте и тамошњег гимназијског вероучитеља. По Ђорђевићу, тада ученику петог разреда гимназије у Сегедину, у то време веровало се да су текст и мелодија Стаматовићеви. Димитрије Руварац, велики српски историчар, покушао је доцније да утврди могуће порекло, тада већ општеомиљеног, текста. Њему се чинило да је песма највероватније настала негде у Срему или, бар, из пера неког ко је са Сремом имао дубоке везе, пошто се у тадашњем тексту уз Србију помиње само Срем. Руварац се ослањао на текст који је нашао у једној песмарици из 1845. године. По општем уверењу, она је морала да настане почетком 19. века пошто се у тадашњој верзији указивало на 1817. годину... 

  Ноћ на Голом Брду

"Ноћ на голом брду", односно "Ивањска ноћ на голом брду", што је био назив оригиналне композиције, је симфонијска поема руског композитора Модеста Мусоргског. Инспирацију за ово дело Модест је пронашао у руским причама и легенди о Вештичјем сабату.  Мусоргски је ову ‘страшну’ композицију написао у својој 28-ој години – 23. јуна 1867. године и био је веома поносан на њу. За потребе Дизнијевог анимираног филма Фантазија (из 1940.), Леополд Штоковски направио је своју верзију ове композиције... 

Утицај бројалица на развој ритмичности код предшколаца

Бројалице представљају увод у игру. По неким ауторима бројалица је ритмички говор, односно ритмички чврсто казивање текста, а по другим, популарни облик пребројавања у дечијим играма, које има задатак да на најуспешнији начин одреди оног учесника у игри који ће имати одређено задужење у наставку.
Прва дефиниција истиче музички елемент- ритам, док у другој доминира васпитна страна бројалице...   
цео текст>>>

Развој ритмичности код деце

Седите у круг са децом. Почните да тапшете и бројите: један, два, три, четири. То радите док сви не буду сложни. Док они и даље тапшу, ви им објасните да ћете ускоро број 4 заменити новим ударцем. То може бити било који – тапшање иза леђа или изнад главе, пуцкетање прстима, ударање колена… Када кажете сад, нови циклус удараца почиње и четврти се мења у нови. Када сва деца поново раде сложно, најавите им да ћете поново променити ударац на четири...
цео текст >>> 

Игра ритмичких имитација

Ево једног примера за игру на дуже време са децом. Циљ игре је да деца могу самостално да чују, препознају, запамте и репродукују ритмичку фигуру коју им задате, али да би до тога стигли, у зависности од узраста деце, може проћи и више месеци. 

Упознавање деце са музиком и ритмом

За разлику од нас, одраслих, који до нових сазнања долазимо тако што знамо којој области припадају – математици, књижевности, физици…, деца све уче одједном. Ако Вас питају да ли црвени штапићи звуче различито од плавих, то није разог за чуђење. Они су научили да се боје везују за одређени осећај, догаћај, појаву, па није чудно ако ове информације повежу на начин да и боја инструмената има значаја на квалитет звука. Трудите се да са њима истражујете у произвођењу различитих звукова и да подстичете њихову радозналост и љубав према музици. И не заборавите да се увек добро забављате! 
Аутор текста: мултимедијална музичка радионица

Први "велики" савет за будуће плесаче

Да ли бисте хтели да и ваша деца науче да играју, али не знате одакле да почнете? Ови кораци би требало да вам помогну на плесном подијуму са децом. (Запамтите: Овај чланак ће вам бити сасвим довољан водич за почетак, али није намењен за специфичну врсте плеса). 
Упутство и савети...
Волeо бих да прикупим и имам све врсте музичких инструмената, макар оних дечијих, и нашао сам дивне мале ксилофон (и триангле) по продавницама јефтине робе... Деци сам показао ксилофоне током наших јутарњих активности.
цео текст>>>

Нотни систем дечијих песама и бројалица 

Нотни систем за пар дечијих песама и бројалица:
(за детаљнији преглед жељене слике потребно је да кликнете на ...
1. део     цео текст>>>
2. део     цео текст>>>

Kсилофон у предшколској групи

Волeо бих да прикупим и имам све врсте музичких инструмената, макар оних дечијих, и нашао сам дивне мале ксилофон (и триангле) по продавницама јефтине робе... Деци сам показао ксилофоне током наших јутарњих активности. Свако дете је имало свој ксилофон да истражује, и почели смо играјући се заједно ксилофонима... Обично почињао сам са пет стаклених тегли и водом.

Нема коментара:

Постави коментар

Предложите, критикујте, сваки коментај је важан...Хвала вам